Salesforce

Oplaadfout 105: Alle Roomba® modellen

Article Details

Oplaadfout 105 betekent dat er een lage elektrische stroom bij de robot komt.

 

De robot verliest lading. Dit kan worden veroorzaakt door de robot, de accu, het dock of het netsnoer.

 

1. Zorg ervoor dat de stekker goed in het dock en het stopcontact zit. Als je een dock met afvoer hebt, til je de afvoerzak kort op om te controleren of er een rood lampje brandt op het dock.

 

2. Een veelvoorkomende oorzaak is vuil op de contactpunten voor opladen van het dock. Maak de contactpunten voor opladen schoon om deze fout te verhelpen.

Klik hier om de contactpunten voor opladen van de Roomba® 100/1000-serie te bekijken:
Contactpunten voor opladen stofzuigrobot/Combo RobotContactpunten voor opladen dockContactpunten voor opladen AutoEmpty™ Dock

 

Klik hier om de contactpunten voor opladen van de Roomba® 200/2000-serie te bekijken:
Contactpunten voor opladen stofzuigrobot/Combo RobotContactpunten voor opladen dock

 

Klik hier om de contactpunten voor opladen van de Roomba® Plus 400 & Plus 500-serie te bekijken:
Contactpunten voor opladen Combo RobotContactpunten voor opladen AutoWash™ Dock

 

Klik hier om de contactpunten voor opladen van de Roomba® Max 705 Vac te bekijken:
Contactpunten voor opladen stofzuigrobot RobotContactpunten voor opladen AutoEmpty™ Dock

 

Klik hier om de contactpunten voor opladen van de Roomba® Max 705 Combo te bekijken:
Contactpunten voor opladen stofzuigrobot RobotContactpunten voor opladen AutoEmpty™ Dock

 

 

Opmerking: Beschadigde contactpunten kunnen ook voorkomen dat je robot wordt opgeladen. Als de contactpunten groen of koperkleurig zijn of ingedrukt zijn, zijn ze beschadigd en moet de robot of het dock met de beschadigde contactpunten worden vervangen.

 

3. Als de Roomba® robotstofzuiger nog steeds problemen heeft met opladen, verwijder je de accu en plaats je deze opnieuw. Hierdoor wordt de robot opnieuw opgestart en moet de fout verholpen zijn. Ga altijd na of je een originele lithium-ion-accu van iRobot® gebruikt. Onbekende laadfouten kunnen optreden bij in de handel verkrijgbare accu's.

 

Neem contact op met de klantenservice van iRobot als de fout zich blijft voordoen.

Houd voor snelle service het volgende bij de hand:

  • Je opgeladen robot
  • Het serienummer van de robot
  • Voor garantieclaims: Aankoopbewijs (kassabon of factuur van aankoop bij een erkende verkoper)
Gegevens
Oplaadfout 105: Alle Roomba® modellen
10605

Powered by