Salesforce

Oplaadfout 119: Alle Roomba® modellen

Article Details

Oplaadfout 119 geeft aan dat de robot zich op het dock bevindt, maar niet goed kan opladen. Als het opladen aanzienlijk langer duurt dan verwacht, wordt er een time-out van de accu uitgevoerd en wordt het opladen gestopt omdat er mogelijk een hardware- of onderhoudsprobleem is. Dit wordt meestal veroorzaakt door contactpunten voor opladen die beschadigd zijn of onderhoud nodig hebben.

 

Haal de robot van het dock en zet hem in de transportmodus/slaapstand. Activeer de robot vervolgens door hem terug te plaatsen op het dock.

 

Deze fout kan ook worden verholpen door de accu te verwijderen en opnieuw te plaatsen.

 

Om dit probleem op te lossen, begin je met het schoonmaken van de contactpunten voor opladen:

  • Haal de stekker van het dock uit het stopcontact en wacht 60 seconden.
  • Verwijder de robot van het laadstation en plaats deze ondersteboven op een vlakke ondergrond.
  • Pak een licht bevochtigd melaminesponsje of doekje.
  • Maak de metalen contactpunten voor opladen van de robot en het dock schoon. Ze moeten zichtbaar glanzen.
Klik hier om de contactpunten voor opladen van de Roomba® 100/1000-serie te bekijken:
Contactpunten voor opladen stofzuigrobot/Combo RobotContactpunten voor opladen dockContactpunten voor opladen AutoEmpty™ Dock

 

Klik hier om de contactpunten voor opladen van de Roomba® 200/2000-serie te bekijken:
Contactpunten voor opladen stofzuigrobot/Combo RobotContactpunten voor opladen dock

 

Klik hier om de contactpunten voor opladen van de Roomba® Plus 400 & Plus 500-serie te bekijken:
Contactpunten voor opladen Combo RobotContactpunten voor opladen AutoWash™ Dock

 

Klik hier om de contactpunten voor opladen van de Roomba® Max 705 Vac te bekijken:
Contactpunten voor opladen stofzuigrobot RobotContactpunten voor opladen AutoEmpty™ Dock

 

Klik hier om de contactpunten voor opladen van de Roomba® Max 705 Combo te bekijken:
Contactpunten voor opladen stofzuigrobot RobotContactpunten voor opladen AutoEmpty™ Dock

 

 

Opmerking: Beschadigde contactpunten kunnen ook voorkomen dat je robot wordt opgeladen. Als de contactpunten groen of koperkleurig zijn, zijn ze beschadigd en moet de robot of het dock met de beschadigde contactpunten worden vervangen.

 

Controleer of het dock stroom krijgt door de aansluitingen van het netsnoer te controleren, zowel bij het stopcontact als aan de kant van het dock. Koppel beide aansluitingen los en sluit ze weer aan.

 

Als het probleem zich blijft voordoen, is de oorzaak van fout 119 waarschijnlijk dat de accu niet goed is geplaatst, waardoor de accu geen stroom krijgt. Verwijder de accu uit de robot en plaats deze weer terug om oplaadfout 119 te wissen.

 

Als de fout blijft optreden nadat je alle hierboven beschreven stappen hebt uitgevoerd, neem je contact op met de klantenservice van iRobot voor meer hulp.

Houd voor snelle service het volgende bij de hand:

  • Je opgeladen robot
  • Het serienummer van je robot
  • Voor garantieclaims: Aankoopbewijs (kassabon of factuur van aankoop bij een erkende verkoper)
Gegevens
Oplaadfout 119: Alle Roomba® modellen
10619

Powered by