Salesforce

Oplaadfout 121: Alle Roomba® modellen

Article Details

Oplaadfout 121 geeft aan dat de robot zich op het dock bevindt, maar dat de accu voeding verliest in plaats van opgeladen te blijven. De meest voorkomende oorzaak is dat de contactpunten van het dock onderhoud nodig hebben.

 

Om dit probleem op te lossen, begin je met het schoonmaken van de contactpunten voor opladen:

  1. Haal de stekker van het dock uit het stopcontact en wacht 60 seconden.
  2. Verwijder de robot van het laadstation en plaats deze ondersteboven op een vlakke ondergrond.
  3. Pak een licht bevochtigd melaminesponsje of doekje.
  4. Maak de metalen contactpunten voor opladen van de robot en het dock schoon. Ze moeten zichtbaar glanzen.
Klik hier om de contactpunten voor opladen van de Roomba® 100/1000-serie te bekijken:
Contactpunten voor opladen stofzuigrobot/Combo RobotContactpunten voor opladen dockContactpunten voor opladen AutoEmpty™ Dock

 

Klik hier om de contactpunten voor opladen van de Roomba® 200/2000-serie te bekijken:
Contactpunten voor opladen stofzuigrobot/Combo RobotContactpunten voor opladen dock

 

Klik hier om de contactpunten voor opladen van de Roomba® Plus 400 & Plus 500-serie te bekijken:
Contactpunten voor opladen Combo RobotContactpunten voor opladen AutoWash™ Dock

 

Klik hier om de contactpunten voor opladen van de Roomba® Max 705 stofzuiger te bekijken:
Contactpunten voor opladen stofzuigrobot RobotContactpunten voor opladen AutoEmpty™ Dock

 

Klik hier om de contactpunten voor opladen van de Roomba® Max 705 Combo te bekijken:
Contactpunten voor opladen stofzuigrobot RobotContactpunten voor opladen AutoEmpty™ Dock

 

 

Opmerking: Beschadigde contactpunten kunnen ook voorkomen dat je robot wordt opgeladen. Als de contactpunten groen of koperkleurig zijn, zijn ze beschadigd en moet de robot of het dock met de beschadigde contactpunten worden vervangen.

 

Controleer of het dock stroom krijgt door de aansluitingen van het netsnoer te controleren, zowel bij het stopcontact als aan de kant van het dock. Koppel beide aansluitingen los en sluit ze weer aan.

 

Als het probleem zich blijft voordoen, is de oorzaak waarschijnlijk dat de accu niet goed is geplaatst, waardoor de accu geen stroom krijgt. Verwijder de accu uit de robot en plaats deze weer terug om oplaadfout 121 te wissen.

 

Als de fout zich blijft voordoen nadat je alle hierboven beschreven stappen hebt uitgevoerd, neem je contact op met de klantenservice van iRobot voor meer hulp.

 

Houd voor snelle service het volgende bij de hand:

  • Je opgeladen robot
  • Het serienummer van de robot
  • Voor garantieclaims: Aankoopbewijs (bon of factuur voor aankoop bij een erkende verkoper)
Gegevens
Oplaadfout 121: Alle Roomba® modellen
10622

Powered by