Kaartgegevens en privacy
iRobot hecht waarde aan je privacy en gebruikt je kaartgegevens alleen om je schoonmaakervaring te verbeteren. Zie onze privacypagina voor meer informatie.
Smart Maps worden opgeslagen in de cloud en niet in de app. Dit betekent dat ze ook blijven bestaan als je de app verwijdert. Kaarten worden echter een-op-een met robots gesynchroniseerd, wat betekent dat je een nieuwe kaart moet maken als je de fabrieksinstellingen van een huidige robot herstelt of een nieuwe robot aanschaft.
Kaartgegevens uitschakelen
iRobot® geeft je de controle over je gegevens en privacy. Als iRobot®-klant heb je de mogelijkheid om mapping-functies voor je robot en je huis in of uit te schakelen.
De iRobot®-kaartrapportgegevens worden voor verwerking naar de iRobot® Cloud verzonden. Je kunt er in de iRobot Home-app voor kiezen deze gegevens niet te verzenden. Op dit moment zijn de opties voor de mapping-functies te vinden onder de sectie ‘Accounts’ op het beginscherm.
Selecteer: Accounts > Privacy > Mapping-functies > je robot > optie voor Mapping-functies in-/uitschakelen
Mapping-functies uitschakelen:
Als je mapping-functies uitschakelt, worden ruimtelijke gegevens niet door de robot naar onze cloudservers verzonden.
- Als gevolg hiervan zijn er geen kaartgerelateerde opties in de mobiele app ingeschakeld en worden eerdere schema's en favorieten uitgeschakeld.
- Daarnaast worden tijdsinschattingen, Gerichte schoonmaakbeurt, specifieke schoonmaakzones en vermijdzones uitgeschakeld (omdat ze gebruikmaken van kaartgegevens).
Mapping-functies inschakelen:
- Als je besluit mapping-functies weer in te schakelen, moet je een volledig nieuwe kaart maken en aanpassen wanneer deze klaar is.
iRobot hecht waarde aan je privacy en gebruikt je kaartgegevens alleen om je schoonmaakervaring te verbeteren. Zie onze privacypagina voor meer informatie.