Oplaadfouten vier (4) en vijf (5) geven aan dat de robot geen stroom krijgt.
De robot verliest lading. Dit kan worden veroorzaakt door de robot, de accu, de Home Base/Clean Base® of het netsnoer.
1. Zorg ervoor dat de stekker goed in de Home Base/Clean Base® zit. Als je een Clean Base® hebt, til je het deksel op om te controleren of er een rood lampje brandt op de Base.
2. Een veelvoorkomende oorzaak is vuil op de contactpunten voor opladen van de Home Base/Clean Base®. Maak de contactpunten voor opladen schoon om deze fout te verhelpen.
Roomba® contactpunten voor opladen
Braava® contactpunten voor opladen
Contactpunten voor opladen van de Home Base
Contactpunten voor opladen van de Clean Base®
Opmerking: Beschadigde contactpunten kunnen ook voorkomen dat je robot wordt opgeladen. Als de contactpunten groen of koperkleurig zijn of ingedrukt zijn, zijn ze beschadigd en moet de robot of het basisstation met de beschadigde contactpunten worden vervangen.
3. Als je Roomba®/Braava® robotstofzuiger nog steeds problemen heeft met opladen, verwijder je de accu en plaats je deze opnieuw. Hierdoor wordt de robot opnieuw opgestart en moet de fout verholpen zijn. Ga altijd na of je een originele iRobot®-lithium-ion-accu gebruikt. Onbekende laadfouten kunnen optreden bij in de handel verkrijgbare accu's.
Neem contact op met de klantenservice van iRobot als de fout zich blijft voordoen. Houd voor snelle service het volgende bij de hand:
- Je opgeladen robot
- Het serienummer van de robot
- Voor garantieclaims: Aankoopbewijs (bon of factuur voor aankoop bij een erkende verkoper)