Oplaadfout negentien (19) geeft aan dat de robot zich op de Home Base/Clean Base® bevindt, maar niet goed kan opladen. Als het opladen aanzienlijk langer duurt dan verwacht, wordt er een time-out van de accu uitgevoerd en wordt het opladen gestopt omdat er mogelijk een hardware- of onderhoudsprobleem is. Dit wordt meestal veroorzaakt door contactpunten voor opladen die beschadigd zijn of onderhoud nodig hebben.
Haal de robot van het dock en zet hem in de transportmodus/slaapstand. Activeer de robot vervolgens opnieuw door deze op Home Base/Clean Base® te plaatsen.
Deze fout kan ook worden verholpen door de accu te verwijderen en opnieuw te plaatsen.
Om dit probleem op te lossen, maak je eerst de contactpunten voor opladen schoon.
- Haal de stekker van het basisstation uit het stopcontact en wacht 60 seconden
- Verwijder de robot van het laadstation en plaats de robot ondersteboven op een vlakke ondergrond
- Pak een licht bevochtigd melaminesponsje of doekje
- Maak de metalen contactpunten voor opladen van de robot en het dock schoon. Ze moeten zichtbaar glanzen.
Contactpunten voor opladen van de Home Base
Contactpunten voor opladen van de robot
Contactpunten voor opladen van de Clean Base® en dockingsensor
Opmerking: Beschadigde contactpunten kunnen ook voorkomen dat je robot wordt opgeladen. Als de contactpunten groen of koperkleurig zijn, zijn ze beschadigd en moet de robot of het basisstation met de beschadigde contactpunten worden vervangen. Controleer of de Home Base stroom krijgt door de aansluitingen van het netsnoer te controleren, zowel bij het stopcontact als aan de kant van de Home Base. Koppel beide aansluitingen los en sluit ze weer aan.Als het probleem zich blijft voordoen, is de meest waarschijnlijke oorzaak van fout 19 dat de accu niet goed is geplaatst, waardoor de accu niet wordt gevoed. Verwijder de accu uit de robot en plaats deze weer terug om oplaadfout 19 te wissen. Als de fout blijft optreden nadat je alle hierboven beschreven stappen hebt uitgevoerd, neem je contact op met de klantenservice van iRobot voor meer hulp. Houd het volgende bij de hand voor een snelle service:⦁ Je robot is opgeladen en bij je⦁ Het serienummer van je robot⦁ Voor garantieclaims: Aankoopbewijs (bon of factuur voor aankoop bij een erkende verkoper)