Oplaadfout eenentwintig (21) geeft aan dat de robot zich op de Home Base/Clean Base bevindt, maar de accu verliest voeding in plaats van opgeladen te blijven. De meest voorkomende oorzaak is dat de contacten van de Home Base/Clean Base onderhoud nodig hebben.
Om dit probleem op te lossen, maak je eerst de contactpunten voor opladen schoon:
- Haal de stekker van het basisstation uit het stopcontact en wacht 60 seconden.
- Verwijder de robot van het laadstation en plaats deze ondersteboven op een vlakke ondergrond.
- Pak een licht bevochtigd melaminesponsje of doekje.
- Maak de metalen contactpunten voor opladen op de robot en het station schoon. Ze moeten zichtbaar glanzen.
 |  |  |
Contactpunten voor opladen van robot | Contactpunten voor opladen van de Home Base | Contactpunten voor opladen van de Clean Base® |
Opmerking: Beschadigde contactpunten kunnen ook voorkomen dat je robot wordt opgeladen. Als de contactpunten groen of koperkleurig zijn, zijn ze beschadigd en moet de robot of het basisstation met de beschadigde contactpunten worden vervangen.
Controleer of de Home/Clean Base® stroom krijgt door de aansluitingen van het netsnoer te controleren, zowel op het stopcontact als op de Home/Clean Base®. Koppel beide aansluitingen los en sluit ze weer aan.
Als het probleem zich blijft voordoen, is de meest waarschijnlijke oorzaak dat de accu niet goed is geplaatst, waardoor de accu niet meer wordt gevoed. Verwijder de accu uit de robot en plaats deze weer terug om oplaadfout 21 te wissen.
Als de fout blijft optreden nadat je alle hierboven beschreven stappen hebt uitgevoerd, neem je contact op met de klantenservice van iRobot voor meer hulp.
Houd het volgende bij de hand voor een versnelde service:
• De opgeladen robot.
• Het serienummer van de robot.
• Voor garantieclaims: Aankoopbewijs (bon of factuur voor aankoop bij een erkende verkoper).