Wat is Per voorwerp schoonmaken?
Bij appversie 5.0 krijgt u een nieuwe functie die suggesties voor Schoonmaakzones geeft op basis van voorwerpen die de robot in uw huis heeft waargenomen. Deze zoneaanbevelingen worden automatisch aangemaakt. De omvang en naam van de zones worden gebaseerd op specifieke waargenomen voorwerpen. Voorbeelden van voorgestelde voorwerpen zijn banken, eettafels en aanrechten. Deze functie biedt u de optie om de suggesties te accepteren of af te wijzen. Als u de suggestie accepteert, hebt u tevens de mogelijkheid om de naam, omvang en locatie van de zone aan te passen. Als u de aanbeveling afwijst, kunt u feedback geven over waarom u dit hebt gedaan. Deze functie is alleen beschikbaar voor robots met Smart Mapping en is ook beschikbaar bij spraakassistentintegraties.
Hoe krijg ik te horen dat er een voorwerp is waargenomen?
Wanneer er een voorwerp als Schoonmaakzone-aanbeveling is waargenomen, verschijnt er in uw app onder 'Berichten' een bericht.
Wanneer u op een bericht/aanbeveling klikt, wordt u doorgestuurd naar een kaartweergave. Hier verschijnt de Schoonmaakzone-suggestie als een gemarkeerde blauwe rechthoek met aanvullende informatie op de kaart. Vervolgens wordt u begeleid bij het bevestigen van het voorwerp en zijn locatie. Ook kunt u de omvang, naam en positie van de aanbevolen Schoonmaakzone bewerken.
Houd er rekening mee dat u pas aanbevelingen kunt ontvangen als u in de app akkoord gaat met het ontvangen van meldingen en tips (met name de optie 'Gepersonaliseerde tips en herinneringen' moet ingeschakeld zijn).
Wat als het aanbevolen voorwerp niet klopt?
We noemen dit een vals positief, waarbij u een zoneaanbeveling ontvangt, maar de afmetingen of locatie van de zone niet kloppen. Een voorbeeld hiervan is een aanbeveling voor een bank in de badkamer of een eettafel in de slaapkamer. In dit geval kunt u de suggestie afwijzen, of de suggestie accepteren en vervolgens de naam van het voorwerp wijzigen.
Wat als ik helemaal geen zone/voorwerp krijg aanbevolen?
We noemen dit een vals negatief, waarbij u helemaal geen zoneaanbeveling ontvangt. Een voorbeeld hiervan is dat er een bank in de woonkamer staat, maar dat we geen aanbeveling doen voor die bank. In dit geval kunt u nog altijd handmatig een zone plaatsen in het gebied waarop u een schoonmaaktaak wilt toepassen. Aangezien de huizen en meubels van onze klanten allemaal uniek zijn, valt niet te voorkomen dat de robot de plank af en toe misslaat.
Hoe herkennen de nieuwe Schoonmaakzones voorwerpen?
Roomba-robotstofzuigers en Braava jet-dweilrobots met Imprintâ„¢ Smart Mapping maken gebruik van machinelearning en geavanceerde AI om Schoonmaakzones automatisch te detecteren en proactief aan te bevelen rondom specifieke voorwerpen, zoals banken, tafels en aanrechten. Hierdoor kan er gericht worden schoongemaakt in specifieke gebieden of rondom voorwerpen die het meeste vuil verzamelen. Gebruik de app of spreek het bevel 'Roomba, clean in front of the couch' uit tegen een spraakassistentapparaat en Roomba weet meteen waar hij heen moet.
Hoe weet de robot wat voorwerpen zijn?
Software van iRobot Genius wordt getraind met duizenden afbeeldingen van veelvoorkomende huishoudelijke voorwerpen, zoals banken, tafels en stoelen. Met behulp van machinelearning kunnen onze robots automatisch voorwerpen in huis waarnemen en proactief Schoonmaakzones rondom deze specifieke voorwerpen aanbevelen.
Identificeert Roomba voorwerpen door foto's van mijn huis te maken?
Nee, software van iRobot Genius wordt getraind met duizenden afbeeldingen van veelvoorkomende huishoudelijke voorwerpen, zoals banken, tafels en stoelen. Met behulp van machinelearning en sensoren die duidelijke patronen in huis herkennen, kunnen onze robots automatisch voorwerpen waarnemen en proactief Schoonmaakzones rondom deze specifieke voorwerpen aanbevelen. De gehele verwerking vindt in de robot plaats. Er worden geen afbeeldingen naar de cloud gestuurd.
Kan een gebruiker zich afmelden voor sommige van deze functies, zoals aanbevelingen voor Schoonmaakzones/voorwerpen?
Aanbevelingen voor Schoonmaakzones maken deel uit van de Imprintâ„¢ Smart Mapping-bundel. Gebruikers kunnen deze functie uitschakelen door in de instellingen van de iRobot Home-app het versturen van appgegevens uit te schakelen. Hierdoor kunnen klanten echter sommige Imprintâ„¢ Smart Mapping-functies niet meer gebruiken.