Salesforce

Roomba® e, i en j serie, Fout 18 'Probleem met oplaadstation. Plaats op de Home Base om op te laden'

Article Details

Foutmelding 18 betekent dat je Roomba® niet kan terugkeren naar de Home Base® of startpositie.

Controleer de Home Base en de contactpunten voor opladen:

  1. Controleer of de stekker van de Home Base uit het stopcontact is gehaald, of dat de Home Base is verplaatst of gedraaid tijdens de schoonmaakcyclus.
  2. De contactpunten voor opladen op zowel de Home Base als de robot moeten vrij zijn van aanslag of vuil. Gebruik een schone, licht bevochtigde melamineschuimspons, zoals een keukensponsje, om eventuele resten of vuil te verwijderen. Het voedingslampje op de Home Base gaat branden wanneer je Roomba wordt opgeladen.
    null

    contactpunten voor opladen op het oplaadstation

    null

    contactpunten voor opladen op de robot
     

  3. Gebruik een schone, droge doek om de camera aan de voorzijde en het visuele dockingdoel op de Clean Base™ of Home Base schoon te maken.
  4. Zorg dat er geen losse spullen rond of in de buurt van de Home Base liggen.
  5. De Home Base bevindt zich op een harde gelijke ondergrond tegen een muur. Je Roomba heeft een vrij pad nodig naar de Home Base en de Home Base moet minstens 1,2 meter van trappen zijn verwijderd.
  6. Zorg ervoor dat er geen vreemde objecten (bijv. stickers, tape of verf) op de bumper of op de Home Base zitten.
  7. Controleer of je Roomba de Home Base kan detecteren. Om dit te doen plaats je de Roomba handmatig op de basis en controleer je of de basis en de robot oplichten.
    • Als de basis niet oplicht, controleer je het netsnoer of het stopcontact. (opmerking: het lampje op de basis gaat na 4 seconden uit)
    • Als de robot na 90 seconden niet oplicht, controleer je de contactpunten voor opladen op de robot en de basis op vuil of schade
  8. Zorg ervoor dat als je Roomba niet vanaf een Home Base start, er zich geen obstakels voor de startpositie bevinden. Anders kan je Roomba niet terugkeren naar de oorspronkelijke startpositie wanneer de schoonmaakcyclus is voltooid.


Controleer de wielen:

  1. Beweeg de wielen enkele keren omhoog en omlaag en klop vuil los dat mogelijk in de uitsparing van het wiel is terechtgekomen.
  2. Laat beide wielen met de hand flink draaien en controleer of ze vrij draaien en of beide wielen evenveel weerstand bieden. Als u een wiel niet met de hand kunt draaien, zet u de Roomba op de vloer en duwt u Roomba met de hand naar voren en naar achteren.
  3. Als u perslucht bij de hand hebt, blaast u deze voorzichtig in de uitsparing van het wiel.

Probeer je Home Base naar een andere locatie te verplaatsen en start je Roomba® vanaf de Home Base® als de melding blijft verschijnen. Omgevingsveranderingen kunnen ervoor zorgen dat je Roomba® niet navigeert zoals verwacht.

Neem voor meer informatie contact op met de klantenservice van iRobot.  

Gegevens
Roomba® e, i en j serie, Fout 18 'Probleem met oplaadstation. Plaats op de Home Base om op te laden'
31099

Powered by