Fout 36 betekent dat de sensor voor een volle opvangbak op de robot niet is gereset toen de robot vuil naar het dock afvoerde. Er is wellicht ook een rood licht zichtbaar dat zich met een golfbeweging naar het achterste gedeelte van de robot verplaatst.
Zorg dat de sensoren voor volle opvangbak op de schoonmaakkop en de opvangbak van de robot zijn schoongemaakt. Verwijder hiervoor het filter van de opvangbak, spoel de opvangbak en het deksel van de opvangbak met water en laat alles vervolgens drogen. Veeg de sensoren voor volle opvangbak op de robot af met een schoon, droog doekje van microvezel of zacht katoen.
Verwijder de borstels en zorg ervoor dat de stofafzuigroute vrij is.
Opmerking: Borstel de stofafzuigroute schoon met een keukensponsje om opgehoopt vuil te verwijderen.
De Roomba® j serie en Combo 10 Max communiceren met het dock via de contactpunten voor opladen. Mogelijk is er voldoende contact voor opladen, maar niet voldoende om volledig met Clean Base te communiceren.
Als je een dock met een afvoer hebt, volg je deze onderhoudsstappen om te controleren of er geen verstopping is in het oplaadstation zelf. Als er een probleem is met de afvoer van de robot, blijft de opvangbak vol een wordt foutmelding 36 weergegeven.
Tot slotstart je de robot opnieuw op door de knop ongeveer 20 seconden ingedrukt te houden. Probeer vervolgens de robot nog een keer te gebruiken.
Als de fout zich blijft voordoen, moet de robot mogelijk worden opgestuurd ter reparatie. Neem contact op met de klantenservice van iRobot.
Houd het volgende bij de hand voor een versnelde service: