Salesforce

Handleiding voor Imprint™ Smart Maps

Article Details

Als je een model met LiDAR-mapping gebruikt, zoals de Roomba® 105, 205, 405, 505 of 705, klik dan hier.

Inhoudsopgave

 

Beschrijving

 

Met de Imprint® Smart Mapping-technologie kan je robotstofzuiger je huis leren kennen en in kaart brengen om zich aan je behoeften aan te passen. Na slechts één ronde door je huis kun je de kaart aanpassen door kamers en zones te maken, zodat je de robot specifieke gebieden kunt laten schoonmaken of vermijden. Met Smart Maps heb je meer controle over het schoonmaakproces van je robot en kun je het aan je levensstijl aanpassen.

 

Je vindt je Imprint® Smart Maps in de iRobot® Home-app door op het kaartpictogram aan de rechterkant van het hoofdscherm te klikken. Vervolgens kan je een nieuwe Imprint® Smart Map maken, een kaart bekijken en een kaart bewerken

 

                Welke kaartfuncties heeft mijn iRobot? 

 Modeli6, i7, i8, s9, m6 serie i3-i5 seriei1*,i2 seriej serie en Combo 10 Max400–800 en e serie  900     serie Essentials
Imprint® Smart Maps     
Clean Maps 
Zones     
Gerichte schoonmaakbeurt       
Schoonmaken per kamer plannen      
Imprint Link-technologie     
Compatibel met Virtual Walls®  √    

 

Opmerking: Sommige i1's hebben software-upgrades ontvangen met één enkele Smart Map: (i115820, i165820, i115220 en i155220.)


Opmerking: Clean Map®-rapporten in Geschiedenis geven informatie over de schoonmaakprestaties.
 

Belangrijk: Voor de compatibiliteit met kaartfuncties en apparaten is koppeling met een iRobot® Home-account nodig en moet de nieuwste softwareversie van de iRobot® Home-app en de robot worden gebruikt. De beschikbaarheid van het apparaat verschilt per regio (niet beschikbaar in Rusland en China). De ondersteunde talen zijn mogelijk beperkt in je regio. Neem voor meer informatie contact op met de fabrikant (Amazon Alexa/Google Assistant).

 

Voordat we beginnen met schoonmaken 

We raden je aan een beetje op te ruimen en de lampen aan te doen voor de Roomba®.

 

Klik hier voor meer informatie over de voorbereiding met de schoonmaak

 

Net als een gewone stofzuiger kan een robotstofzuiger in de problemen komen als hij rondslingerende kleren, schoenveters, kabels of andere obstakels tegenkomt. Deze komen mogelijk vast te zitten tussen de wieltjes of zorgen ervoor dat de robot vast komt te zitten. Hoewel algemene obstakels zoals schoenen of speelgoed geen invloed hebben op de Imprint® Smart Map, raden we je toch aan je vloer vrij te houden van obstakels, zodat je robot zo veel mogelijk van het gewenste gebied in kaart kan brengen met zo min mogelijk inmenging.

 

Voor de beste prestaties raden we ook aan om gordijnen of luiken te openen of de lampen aan te zetten terwijl je de robot gebruikt. iRobot®-producten maken gebruik van vSLAM technologie om een kaart van het huis te maken en unieke 'oriëntatiepunten' te identificeren, zoals fotolijsten, ramen, plafondventilatoren en lampen. De robot heeft licht nodig om deze oriëntatiepunten te identificeren en te lokaliseren. Raadpleeg de iRobot® gebruikersgids voor meer informatie.

 

Opmerking: robots uit de j serie kunnen obstakels detecteren en vermijden met Precision Vision.

 

Een nieuwe Smart Map maken

De beste manier om een Smart Map te maken is door een kaartronde uit te voeren.

 

Klik hier voor informatie over het uitvoeren van een kaartronde     

Met een kaartronde laat je de robot navigeren zonder schoonmaken en spaar je de accu. Hoewel je robot automatisch een kaart maakt terwijl hij overal schoonmaakt, is een kaartronde sneller en beter in het maken van een kaart. Je hebt dan slechts één voltooide taak/ronde nodig om te beginnen met aanpassen.

Een kaartronde starten:

  • Selecteer het kaartpictogram op het beginscherm
  • Kies ‘+ Een nieuwe Smart Map maken’ 
  • Kaartronde starten

 

Opmerking: Precision Vision is op de j serie niet actief tijdens een kaartronde en de vloer moet vrij zijn van huisdierongelukjes of kabels, zodat er geen obstakels zijn.

Opmerking: Als je een eerder opgeslagen kaart hebt, vraagt de app of je deze wilt gebruiken. Als je een bestaande aangepaste Smart Map wilt kopiëren om later te gebruiken, ga je naar Smart Map opslaan voor back-up en ophalen.

 

 

null

 

null

 

 

null


null       

 

 

Kaarten aanpassen

Je krijgt via de app te horen wanneer de eerste kaart klaar is om aangepast te worden. Als je je Smart Map wilt bekijken en aanpassen, klik je op het kaartpictogram bij de robotafbeelding op het beginscherm en selecteer je in de lijst met kaarten de kaart die je wilt bewerken.

 

Je robot maakt en benoemt kamers automatisch om je op weg te helpen. Als de kaart er goed uitziet, kun je ervoor kiezen om het aanpassen over te slaan en de kaart te gebruiken die Roomba® heeft gemaakt. De kaartnaam wordt automatisch op ‘Main Floor’ (woonverdieping) ingesteld. Je kunt op elk gewenst moment teruggaan en bewerkingen uitvoeren.  

Nadat de kamers zijn ingesteld, zijn extra aanpassingen mogelijk, zoals het toevoegen van schoonmaakzones en vermijdzones.

 

Aanpassen is het proces waarin je de kaart een naam geeft, de gewenste oriëntatie voor de kaartweergave instelt, kamerscheidingen aanpast en labels geeft aan kamers. Klik hier voor een stapsgewijze handleiding.

 

null

 

Je kaart een naam geven 

De kaart een naam geven is de eerste stap van het aanpassingsproces. Als je het aanpassingsproces start, wordt je gevraagd om een naam aan de kaart te geven. Zo kun je de kaart in de app terugvinden. Kies een naam die de in kaart gebrachte ruimte beschrijft. 

Je kunt de kaartnaam op elk moment aanpassen door een kaart te selecteren en op de drie punten rechtsboven in de kaart te klikken.

 

null 

 

De richting van je kaart instellen

Als je de kaartrichting wilt wijzigen, gebruik je twee vingers of de knop aan de linkerkant van het scherm om de kaart te draaien. Zodra je de gewenste richting hebt, sla je deze op. Dit wordt de standaardweergave telkens wanneer je de kaart opent.

 

null

 

Je kamers instellen

Pas de kaart van je woning aan door je kamers aan te geven, zodat ze overeenkomen met de unieke indeling van je woning. In eerste instantie zal je robot raden hoe je huis is ingedeeld op basis van wat hij tijdens de taak heeft waargenomen, maar je kunt kamerscheidingen aanpassen, toevoegen of verwijderen als je dat wilt. Tik op bestaande scheidingen om ze te verplaatsen, draaien of verwijderen en tik vervolgens op ‘Opslaan’ als je klaar bent. 

Tik op een scheiding om deze te bewerken of verwijderen. Of voeg meer scheidingen toe. Je kunt op elk gewenst moment teruggaan en de kamerscheidingen bewerken.

 

null

null

null

Je kamers een naam geven 

Kies een naam uit een lijst met veelvoorkomende namen of maak je eigen naam, zoals ‘Pieters slaapkamer’. Elke kamernaam moet uniek zijn. Roomba kan zelfs inschatten om wat voor kamer het gaat en de juiste kamernaam voorstellen of een suggestie doen.

Als je ruimten een naam geeft, kun je deze in de kamerlijst zien wanneer je een nieuwe taak start. Hiermee kun je de robot naar specifieke gebieden sturen om schoon te maken in de volgorde die jij wilt. Dit werkt ook met Alexa en Google Assistant.

null
 
 

Aanpassingen (vervolg)

Je kunt op elk moment teruggaan en je Smart Map bewerken door het Imprint® Smart Maps-pictogram op het beginscherm te selecteren. Selecteer de kaart die je wilt bewerken en selecteer Kamerscheidingen, Kamerlabels of Zones. Als je op het pictogram rechtsboven klikt, biedt de app ook opties voor verwijderen, naam wijzigen of kaartrichting opslaan.




null

 Na verloop van tijd kan je Smart Map zichzelf bewerken, doordat de robot nieuwe oriëntatiepunten leert en ongebruikte oriëntatiepunten vergeet. Als de robot gericht specifieke gebieden moet schoonmaken, zoekt hij niet actief naar nieuwe ruimten. Daarom raden we aan om een kaartronde of de taak Overal schoonmaken uit te voeren als je de kamerindeling hebt veranderd of je huis hebt gerenoveerd.

Opmerking: Bij de i3/i4/i5 wordt de kaart niet bijgewerkt wanneer de robot schoonmaakt. Als de Smart Map moet worden aangepast, moet je de Smart Map verwijderen en een nieuwe kaartronde starten. 
 
 

Een nieuwe ruimte toevoegen 

Nadat je Smart Map is aangepast, kun je nieuwe ruimten toevoegen. Klik hier voor meer informatie.

 

Een kamer toevoegen

Zelfs nadat je kaart is aangepast, kun je nog steeds een nieuwe kamer aan je kaart toevoegen door je robot een kaartronde te laten uitvoeren. Plaats de robot niet rechtstreeks in de nieuwe ruimte. Laat hem het HELE gebied schoonmaken dat je in kaart wilt brengen. Zorg ervoor dat je robot fysiek toegang heeft tot alle zones die je in kaart wilt brengen! Na de taak geeft je Clean Map ‘Nieuwe ruimte gevonden’ aan en wordt je Smart Map automatisch bijgewerkt met de nieuwe ruimte. 

Als je robot moeite heeft om terug te keren naar de Home Base, is het mogelijk dat je schoonmaakgebied de voorgestelde maximale kaartgrootte overschrijdt. Je kunt een Dual Mode Virtual Wall® of een grote Vermijdzone gebruiken om je schoonmaakgebied in kleinere delen op te delen. 

 

Een aparte verdieping, nieuwe woning of nieuwe kaart toevoegen 

Als je een afzonderlijke ruimte helemaal in kaart wilt brengen, breng je de robot naar het nieuwe gebied en laat je hem een kaartronde uitvoeren. Je robot met Smart Map kan 10 verschillende Imprint® Smart Maps in zijn geheugen opslaan. Breng de robot naar het nieuwe gebied en plaats hem op de vloer. Selecteer het kaartpictogram in de app en klik op het pictogram "+" rechtsboven op het scherm. Start vervolgens een kaartronde.

 

Als je robot eenmaal weet dat hij zich in een nieuwe, niet in kaart gebrachte zone bevindt, zal hij aan het einde van de schoonmaaktaak een tweede kaart maken. Het wordt niet aangeraden om het laadstation te verplaatsen naar een andere verdieping, omdat de robot het basisstation gebruikt als referentiepunt voor het starten van een taak. Als je van plan bent vaak meerdere afzonderlijke ruimten schoon te laten maken, kun je een tweede laadstation kopen via de iRobot-winkel - Onderdelen en accessoires of bij een erkende verkoper.


Opmerking: De Roomba® i3 - i5 ondersteunt slechts één (1) Smart Map. Als je de oorspronkelijke ruimte opnieuw in kaart wilt brengen of een andere verdieping in kaart wilt brengen, moet je de bestaande Smart Map verwijderen en een nieuwe maken.

 

Limiet kaartgrootte

Robot  Minimaal  Maximaal
 s9 37 cm² 279 m²
 i6/7/8 37 cm² 232 m²
 i3/4/5  37 cm² 148 m²
 j serie 37 cm² 232 m²
 m6  37 cm² 232 m²

 

 

Je Smart Map terugzetten naar een eerdere versie

Soms kan het gebeuren dat de robot een fout maakt en de kaart verkeerd wordt bijgewerkt.  Als je de vorige versie van de kaart wilt gebruiken, klik je hier voor meer informatie. 

 

Opmerking: De meeste robots kunnen niet in het donker navigeren. Als je robot navigatieproblemen heeft, kun je de lampen aanzetten voor de Roomba® vóór het bewerken van de kaart.

 

Je kunt de Smart Map terugzetten naar een vorige versie door naar Geschiedenis te gaan en een Clean Map®-rapport van een eerdere schoonmaaktaak te selecteren. Selecteer vervolgens de drie puntjes rechtsboven en kies 'Smart Map bijwerken' om het proces te voltooien. 


Opmerking: Je kunt een update niet ongedaan maken, maar je kunt wel extra updates uitvoeren met een ander Clean Map®-rapport.

 

Een fout van de robot tijdens de taak kan ervoor zorgen dat deze functie niet werkt. Als de robot een taak niet kan voltooien, voer je nog een kaartronde uit. Als deze stap niet werkt, kun je het beste je kaart verwijderen en met een nieuwe beginnen.

 

Afbeelding

 

 

 Zones

Opmerking: Roomba® i1, i2, i3, i4 en i5 ondersteunen GEEN Zones

 

Je kunt Zones toevoegen tijdens je eerste aanpassing van een Imprint™ Smart Map of op elk gewenst moment nadat je je kaart hebt aangepast. 

 

Klik hier voor meer informatie over het maken van een zone in je Smart Map 

 

Als je een Zone wilt maken, open je de Imprint® Smart Map en selecteer je Zones. Nu kun je een Schoonmaakzone of een Vermijdzone toevoegen. Op de kaart verschijnt een gekleurd vak dat je kunt verplaatsen en vergroten of verkleinen door de hoeken naar de gewenste plek te slepen. Je kunt zoveel zones instellen als je wilt. 

Je kunt ook teruggaan en een zone bewerken door erop te klikken. Je hebt altijd de mogelijkheid om de naam van een zone te wijzigen, de afmetingen van een zone aan te passen, een zone te verplaatsen of een zone te verwijderen.  In de app kun je een zone niet draaien. Alleen de kaart zelf kan worden gedraaid. Als je een unieke vorm probeert te maken, kun je zones stapelen of zones buiten de kaart zelf laten vallen. 

Terwijl de robot de ruimte leert kennen, ontvang je mogelijk voorgestelde zones voor specifieke gebieden in je huis waar je robot vuil vindt of vast komt te zitten. Je kunt zelf kiezen of je de suggestie(s) accepteert, bewerkt of afwijst

 

Afbeelding 

 

Schoonmaakzones

Schoonmaakzones zorgen ervoor dat je specifieke gebieden van je huis door de robot kunt laten schoonmaken. Ze verschijnen op de kamerlijst zodat je ze kunt toevoegen aan specifieke schoonmaaktaken, favorieten of planningen

 

Opmerking: Ter herinnering: je hebt altijd de mogelijkheid om de naam van een zone te wijzigen, de afmetingen van een zone aan te passen, een zone te verplaatsen of een zone te verwijderen

 

Afbeelding

 

Vermijdzones

Door Vermijdzones te gebruiken voorkom je dat de robot een gebied binnengaat. Vermijdzones worden bijvoorbeeld vaak gebruikt voor gebieden rondom breekbare voorwerpen, voer- en drinkbakken van huisdieren, kinderspeelgoed of gebieden die problemen opleveren voor de robot.


Vermijdzones worden gebruikt om het hele gebied aan te geven waar de robot buiten moet blijven. Ze zijn niet bedoeld om alleen de toegang tot deze ruimte te blokkeren. We raden je aan om je vermijdzones iets groter te maken dan je denkt dat ze moeten zijn. De robot kan tijdens schoonmaakacties een paar centimeter uitwijken, dus het is goed om een kleine buffer rond je vermijdzones te hebben. 

 

Opmerking: De robot kan problemen hebben om bij gebieden te komen die hij moet schoonmaken als er te veel Vermijdzones zijn waar hij omheen moet navigeren, of als je geen pad hebt vrijgemaakt om de robot van de ene naar de andere ruimte te laten gaan. 

 

Opmerking: Voeg geen Vermijdzones toe boven of te dicht bij het dock.

 

Afbeelding

Niet dweilen-zones (alleen Roomba Combo® j7)

De Roomba Combo® j7+ detecteert en dweilt bepaalde vloertypen, waaronder hardhouten met afdeklaag, linoleum, tegels en vinyl.  Als je Roomba® dweilt waar je dat niet wilt, ga je naar je kaart in de iRobot Home-app en stel je een Niet dweilen-zone in. Deze worden paars weergegeven en kunnen handig zijn voor vloerbeschermers, dunne tapijten of speciale vloertypen.  

 

Afbeelding

 

Drempels (alleen Braava jet® m serie) 

Met behulp van de drempelfunctie in de Smart Map kunnen Braava jet® robots uit de m serie beter over drempels heen rijden. Drempels verschijnen als gele rechthoeken op de Smart Map. Telkens wanneer de robot een gebied tegenkomt waar je een drempel hebt toegevoegd, wordt de vloerkleeddetectie uitgeschakeld en rijdt de robot uit zichzelf over het waargenomen obstakel. De robot weet waar hij meer ruimte tegelijkertijd kan dweilen. Je hoeft de robot dus niet handmatig naar andere kamers te dragen.

 

Afbeelding

 

 

Aanvullende mapping-functies 

Afhankelijk van het model ontvangt de robot extra Smart Mapping-functies, zoals Gerichte kamerreiniging, Obstakelbeelden bekijken of wifi-dekking.

 

Klik hier om alle extra Smart Mapping-functies te bekijken.

 

Gerichte schoonmaakbeurt

Met Gerichte schoonmaakbeurt van Roomba® kun je specifieke kamers op je Imprint® Smart Map schoonmaken door ze te selecteren onder de knop ‘Nieuwe taak +’ op het beginscherm. De ruimtes worden schoongemaakt in de volgorde waarin je ze hebt geselecteerd. 

 

Als je de schoonmaakvolgorde wilt wijzigen, tik je op een ruimte om de selectie hiervan ongedaan te maken. De schoonmaakvolgorde wordt automatisch aangepast. Het is normaal als Roomba® een kamer verlaat en weer terugkeert. In dat geval probeert de robot inzicht te krijgen in de ruimte waarin hij zich bevindt. Met Imprint™ Link Cleaning kun je zelfs de schoonmaakvolgorde instellen voor Braava® nadat Roomba® klaar is. 

 

Opmerking: i3/i4/i5 robots moeten beginnen bij het laadstation en kunnen niet worden verplaatst tijdens het schoonmaken. Voor alle andere robots die compatibel zijn met Imprint® Smart Map raden we voor de beste resultaten aan om de taak vanaf het laadstation te starten.

 

Obstakelbeelden bekijken (alleen j serie)*

Obstakelbeelden bekijken (ook wel bekend als Precision Vision) verbetert de manier waarop de robot je huis schoonmaakt door beelden vast te leggen en te bekijken van obstakels die door Obstakeldetectie zijn geïdentificeerd. Alle beelden zijn gecodeerd en kunnen niet worden bekeken of gedecodeerd zonder jouw toestemming. Meer informatie.

 

Selecteer vooraf de optie om een obstakelbeeld aan de database toe te voegen tijdens het proces waarbij de beelden worden bekeken. Beelden worden alleen toegevoegd als het selectievakje 'Toevoegen aan database' is ingeschakeld. Je kunt de selectie van een beeld nog steeds ongedaan maken tijdens het kijkproces. Meer informatie.

 

Gebieden met tapijt (alleen i7, s9 en j serie) 

‘Gebieden met tapijt’ zijn de gebieden in je huis die je Roomba® tijdens een schoonmaaktaak als een tapijt heeft gedetecteerd. Deze gebieden worden automatisch gemarkeerd met een grijs tapijtpatroon op de Smart Map en Clean Map®. Hoewel je deze gebieden met tapijt niet kunt bewerken, kunnen ze handig zijn voor het aangeven van zones of het identificeren van kamers.

 

Je kunt de zichtbaarheid van de laag Gebieden met tapijt aanpassen met behulp van de knop Kaartlaag rechtsonder op de kaart. Als er onverwachte gebieden met tapijt op je kaarten worden weergegeven, zou het kunnen dat vuile wieltjes de nauwkeurigheid van de tapijtdetectie door de Roomba hebben beïnvloed. Het schoonmaken van de wieltjes zou dit probleem moeten oplossen.

 

Afbeelding

 

Functie Kaart voor wifi-dekking (alleen Roomba® 900 serie)

Kaart voor wifi-dekking is een functie die de sterkte van het draadloze signaal in je hele huis kan detecteren om gebieden te markeren die mogelijk een slechte verbinding hebben. Op basis van deze informatie kun je stappen ondernemen om het draadloze signaal in je huis te verbeteren op plekken waar de dekking slecht is of bij het gebruik van aangesloten apparaten in je huis. Klik hier voor meer informatie over de functie Kaart voor wifi-dekking.

 

 

Een kaart verwijderen

Als je een bepaalde Smart Map niet langer nodig hebt voor het schoonmaken, volg je deze stappen om een kaart te verwijderen: 

Optie 1: 

  • Druk in het beginscherm op het Smart Maps-pictogram.
  • Selecteer in de lijst met kaarten de kaart of de naam van de kamer die je wilt verwijderen. Kies vervolgens 'Kaart verwijderen'.

Optie 2: 

  • Je kunt je kaart ook vanaf de kaart zelf verwijderen door de drie puntjes rechtsboven op het scherm te selecteren. Kies vervolgens 'Kaart verwijderen'.

Ga voor meer informatie over Kaartgegevens en privacynaar ‘Imprint® Smart Maps: Gegevensprivacy

 

Probleemoplossing

Kan ik een bestaande kaart kopiëren? 

Als je een iRobot Roomba® of Braava® hebt en een bestaande aangepaste Smart Map wilt ophalen of kopiëren, bekijk je Smart Map opslaan voor back-up en ophalen.

 

Waarom kan ik mijn Imprint® Smart Map niet aanpassen?

De robot is je kaart mogelijk nog steeds aan het leren. Klik op het kaartpictogram om de voortgang van je Smart Map te bekijken. Je moet ten minste één (1) voltooide taak/ronde hebben.

Als je robot een probleem tegenkomt en niet terugkeert naar het laadstation, heeft hij mogelijk één (1) tot twee (2) extra rondes nodig om er zeker van te zijn dat hij een goed overzicht heeft van je huis.

Als de robot een taak niet kan voltooien en altijd vast komt te zitten of een foutmelding weergeeft, voer je een kaartronde uit. (link toegevoegd)

 

Kan ik mijn basisstation naar een andere plek verplaatsen?

Het wordt niet aanbevolen om het laadstation naar een andere verdieping verplaatsen, omdat de robot het basisstation als referentiepunt gebruikt voor het starten van een taak. Als je van plan bent om vaak meerdere afzonderlijke ruimten schoon te maken, kun je een tweede laadstation kopen via irobot.nl.

Opmerking: i3/i4/i5 Roomba® ondersteunt slechts één (1) Smart Map. Als je de oorspronkelijke ruimte opnieuw in kaart wilt brengen of een andere verdieping in kaart wilt brengen, moet je de bestaande Smart Map verwijderen en een nieuwe maken. 

 

De robot heeft op de kaart een lange smalle gang gemaakt die niet bestaat. 

Als de robot vast komt te zitten maar de wieltjes nog steeds kunnen bewegen, kan Roomba® een lange, smalle passage op de kaart maken. Zorg ervoor dat alle obstakels (zoals rondslingerende kleren, schoenveters, kabels of andere obstakels waarin de robot vast kan komen te zitten) zijn verwijderd voordat je een taak uitvoert. 

 

Als je dit probleem op de kaart op wilt lossen, kun je teruggaan en je Smart Map bijwerken met een eerdere Clean Map. Als dat om welke reden dan ook niet werkt, moet je je kaart verwijderen en een nieuwe maken. Als het probleem zich blijft voordoen bij een nieuwe kaart, gebruik je een Vermijdzone om de robot buiten deze nieuwe ruimte te houden.

 

Roomba® gaat een Vermijdzone of Niet-dweilen-zone binnen

Als Roomba® in een niet-dweilen-zone dweilt of een vermijdzone binnengaat, bekijk je de kaart en controleer je of de zone goed is geplaatst. De robot kan tijdens schoonmaakacties een paar centimeter uitwijken, dus het is handig om een kleine buffer rond je zones te houden.

Zorg ervoor dat je robot begint met schoonmaken vanaf de Home Base.

Zorg ervoor dat er voldoende verlichting is en dat er geen vuil/stof voor de camera van de robot zit. 

Als bovenstaande oplossingen niet helpen, start je een schoonmaaktaak voor een specifieke kamer. Als de robot niet naar een specifieke kamer op je kaart kan navigeren en hij vanaf de Home Base is begonnen, heeft de robot problemen met begrijpen waar hij zich op de kaart bevindt. Verwijder je Imprint® Smart Map en maak een nieuwe kaart. 

 

Mijn robot gaat gebieden in waar ik hem niet wil hebben.

Als je Gerichte kamerreiniging gebruikt en merkt dat je robot gebieden betreedt waar je de robot niet hebt opgedragen om schoon te maken, is het belangrijk om weten dat je robot naar de hele kaart kijkt en de meest efficiënte route voor het schoonmaken bepaalt. Dit kan vereisen dat hij een bepaalde kamer of zone binnengaat om toegang te krijgen tot een andere, zelfs als de eerste kamer of zone niet is geselecteerd voor gerichte kamerreiniging. 

Om te voorkomen dat je robot een bepaalde kamer of zone binnengaat, zijn er drie (3) opties:

  • De robot gaat er altijd van uit dat alle deuren open zijn. Beperk de fysieke toegang van de robot tot een kamer door een deur te sluiten. De robot probeert eerst door de gesloten deur te gaan voordat hij een andere route probeert.

  • Een Vermijdzone instellen.

  • Dual Mode Virtual Wall®. Klik hier voor meer informatie over Dual Mode Virtual Walls®. Klik hier voor compatibiliteit met Virtual Wall®.

 

 

Als je nog steeds problemen ondervindt, neem dan contact op met de klantenservice van iRobot.

Klik hier om terug te keren naar het begin van dit artikel.

 

 

Gegevens
Handleiding voor Imprint™ Smart Maps
64102

Powered by