Als u last heeft van evacuatiefout 360 of problemen met de communicatie met het dock op uw Roomba 405 of 505, lees dan dit artikel: “Fout 360, Roomba® 405 en 505.”
Als je Roomba® het vuil niet goed afvoert in het AutoEmpty™ dock, volg je deze instructies om het probleem op te lossen:
Wanneer Roomba® geen vuil kan afvoeren, blijft de opvangbak vol. Als de bak niet wordt geleegd, kan dit leiden tot fout 36 'Fout: opvangbak vol'. Als Roomba® wel vuil afvoert, maar nog steeds de melding 'Fout 36: opvangbak vol' geeft, ga je naar het artikel voor jouw robotmodel:
Brandt constant rood of wit = zak is vol of ontbreekt, of de verkeerde opvangbak is geplaatst - Ga verder metstap 2.
Knipperend rood = de vuilafvoerpoort is verstopt - ga naarstap 6.
Nee/ik weet het niet zeker: Klik hier en volg de onderstaande stappen tot er een lampje op het dock brandt.
Til het deksel van het AutoEmpty™ dock op om bij de vuilafvoerzak te komen. Trek het label van de zak omhoog om de zak gedeeltelijk te verwijderen. Het lampje op de AutoEmpty™ dock moet constant rood branden als het dock stroom krijgt.
Brandt er nog steeds geen lampje? Als je het snoer om de achterkant van het dock wikkelt, wikkel het dan niet te strak, omdat je daarmee mogelijk het snoer uit de connector aan de achterkant van het AutoEmpty™ dock trekt.
Haal de stekker van het netsnoer uit het stopcontact en uit het AutoEmpty™ dock en steek de stekker vervolgens stevig in het stopcontact en in het dock.
Controleer of er stroom op het stopcontact staat door de stekker van het AutoEmpty™ dock uit het stopcontact te halen en een ander elektronisch apparaat (lamp) op hetzelfde stopcontact aan te sluiten en te controleren of dat apparaat werkt. Als het stopcontact geen stroom heeft, probeer dan een ander stopcontact.
Als er stroom op het stopcontact staat, maar alleen het AutoEmpty™ dock geen stroom krijgt, dan krijgt het dock onvoldoende stroom. Controleer het netsnoer.
Als het netsnoer beschadigd is, moet het worden vervangen. Als het netsnoer niet beschadigd is, moet het AutoEmpty™ dock worden vervangen.
Eigenaren van bepaalde robots die een AutoEmpty™ dock niet bij de oorspronkelijke aankoop hebben aangeschaft, moeten de opvangbak gebruiken met de vuilafvoerpoort die met het AutoEmpty™ dock is meegeleverd.
Als jouw opvangbak de vuilafvoerpoort heeft, ga je verder met stap 3. Als je er een nodig hebt, neem je contact op met de klantenservice van iRobot.
Start eerst je dock opnieuw op door het netsnoer uit het stopcontact te halen en na een paar seconden weer aan te sluiten. Start vervolgens je robot opnieuw op door de CLEAN-knop gedurende 20 seconden ingedrukt te houden. Wanneer je de knop loslaat, draait de witte lichtring met de klok mee. Dit betekent dat de robot opnieuw wordt opgestart. De procedure voor opnieuw opstarten is voltooid wanneer de lichtring uitgaat. Dit kan een paar minuten duren. Als je de robot opnieuw opstart, zouden eventuele fouten moeten worden gewist, maar er worden geen gegevens verwijderd.
Er zijn twee (2) manieren om vuil af te voeren wanneer de opvangbak van je robot vol is. Zet de robot op het dock en probeer een of beide manieren.
1. Druk bij de i of s serie op de HOME-knop op de robot terwijl deze op het AutoEmpty™ dock staat. Voor de j serie en Roomba Combo® 10 Max houd je de knop 2 tot 5 seconden ingedrukt om de opvangbak te legen.
Opmerking: Bij de C10 Max is er een vertraging van 10 seconden tussen terugkeren naar oplaadstation en legen normaal. Dit vindt plaats na elke taak.
2. Tik op de knop "Opvangbak legen" in de app. Als je robot op het AutoEmpty™ dock staat, wordt deze knop direct onder de CLEAN-knop in de iRobot Home-app weergegeven.
Opmerking: Bij de Roomba Combo® 10 Max is een vertraging van 10 seconden tussen terugkeren naar oplaadstation en legen normaal. Dit vindt plaats na elke taak.
Als de Roomba® nog steeds problemen heeft om met het AutoEmpty™ dock te communiceren, kan het zijn dat stof het infraroodsignaal blokkeert en de binnenkant van de bumpervensters moet worden schoongemaakt. Kun je het vuil handmatig afvoeren, maar wordt de knop Opvangbak legen niet weergegeven in de app? Dit bevestigt dat het infraroodsignaal van de robot naar het dock wordt geblokkeerd.
Opmerking: de j serie maakt geen gebruik van infrarood. Je moet verdergaan met het onderhoud van de robot. Dit is waarschijnlijk een probleem met een contact.
Klik hier voor stapsgewijze instructies:
Gebruik een schone, droge doek van microvezel of zacht katoen om al het vuil van het sensorvenster van het AutoEmpty™ dock en de robotbumper te verwijderen.
Voer indien nodig onderhoud aan de bumper uit. Blaas perslucht of luchtspray in het gebied dat op de onderstaande foto wordt getoond. Dit verwijdert vuil, waardoor de robot en het AutoEmpty™ dock weer kunnen communiceren.
Test de robot opnieuw: zet hem op ongeveer 2,5 meter van het AutoEmpty™ dock en druk op de HOME-knop. Zodra de robot op het AutoEmpty™ dock wordt geplaatst, zou de opvangbak automatisch moeten worden geleegd en verschijnt de knop 'Opvangbak legen' in de app.
Ga verder met de volgende stap voor probleemoplossing als het probleem zich blijft voordoen.
Opmerking: Spuit geen schoonmaakmiddel rechtstreeks op de sensoren of in de sensoropeningen. Alleen lucht.
Controleer of het deksel op het AutoEmpty™ dock goed is afgesloten en de zak juist is geplaatst. Als het deksel openstaat, gaat het AutoEmpty™ dock ervan uit dat de zak niet juist is geplaatst en zal het AutoEmpty™ dock de robot zijn vuil niet laten afvoeren.
Als de zak niet helemaal vol is, schud je een paar keer zodat het vuil in de zak naar beneden zakt.
Als de zak helemaal vol is, gooi deze dan weg en vervang hem.
Plaats de zak terug in de opvangbak. Druk het deksel aan om er zeker van te zijn dat het dichtzit.
Opmerking: Je mag de contactpunten voor opladen alleen schoonmaken met een melaminesponsje zoals een wonderspons of een schone doek.Gebruik een melaminesponsje uitsluitend voor het schoonmaken van de contactpunten voor opladen en niet voor andere onderdelen. Veeg de sensorvensters alleen af met een schone, droge doek.
Probeer na het schoonmaken van de contactpunten opnieuw om het vuil af te voeren.
Het AutoEmpty™ dock is mogelijk verstopt. Deze stappen kunnen vooral nuttig zijn als het AutoEmpty™ dock na een schoonmaaktaak drie keer vuil afvoert in plaats van één keer. Als het AutoEmpty™ dock verstopt is, knippert het ledlampje op de voorkant van het AutoEmpty™ dock rood. Doe het volgende wanneer dit gebeurt:
Druk het deksel van de afvalbak aan om er zeker van te zijn dat het dichtzit.
Verwijder vuil dat zich eventueel aan de vuilafvoerpoort onderaan het AutoEmpty™ dock bevindt.
Trek de stekker van het AutoEmpty™ dock uit het stopcontact.
Kantel het laadstation op de achterkant om verstoppingen in het doorzichtige buisje aan de onderkant van het dock te zien. Verwijder het doorzichtige buisje door de vijf schroeven los te draaien en haal het vastgelopen vuil weg. Plaats het buisje vervolgens terug.
Als de verstopping is verholpen en het rode ledlampje niet meer knippert, zet dan het AutoEmpty™ dock rechtop.
Plaats de robot in het AutoEmpty™ dock.
Houd de HOME-knop 2 tot 5 seconden ingedrukt om de stofzuigermotor in het AutoEmpty™ dock in te schakelen en de opvangbak te legen.
Als je deze stap hebt uitgevoerd en de robot nog steeds niet kan communiceren met het AutoEmpty™ dock of vuil niet goed afvoert, neem dan contact met ons op.
Houd voor snelle service het volgende bij de hand: • De opgeladen robot. • Het serienummer van je robot. • Voor garantieclaims: Aankoopbewijs (kassabon of factuur van aankoop bij een erkende verkoper).
Gegevens
Roomba® voert geen vuil af of communiceert niet met stofafvoer