Salesforce

Overzicht van oplaadfouten: Alle Roomba® en Braava® modellen

Article Details

Als de lichtring rood wordt en er vervolgens een stem te horen is, weet je dat er iets mis is met de Roomba 500–900 serie, e serie, i serie, j serie, s serie, 105 serie, 205 serie, 405 serie, 505 serie, 705 serie en m serie. Daarnaast kan er een bericht of melding in de iRobot® Home-app of Roomba® Home-app verschijnen.

 

Voor het opladen moeten de accu, de robot en het dock allemaal goed werken.

 

Roomba® en Braava® zijn ontworpen om verschillende tijdelijke en permanente storingen in elk van deze drie onderdelen te detecteren en het opladen te stoppen, zodat de veiligheid is gewaarborgd en het probleem kan worden verholpen.

 

Deze foutcodes geven aan welk onderdeel van het systeem niet goed werkt. Als het probleem niet door de gebruiker kan worden verholpen, kunnen onze medewerkers van de klantenservice met behulp van de foutcodes de beste corrigerende maatregelen nemen zodat je robot zo snel mogelijk weer is opgeladen en jij kunt genieten van een schoon huis.

 

Belangrijk: Gebruik alleen originele iRobot® accu’s. Pas op voor niet-erkende distributeurs en namaakproducten. Het gebruik van accu's van secundaire leveranciers kan leiden tot de volgende oplaadfouten en maakt de garantie ongeldig.

 

Gebruik onderstaand schema om te bepalen wat je moet doen:

Roomba® zegt...ActieMeer details

Oplaadfout één (1). Controleer of de accu van de Roomba geïnstalleerd is. Open de iRobot HOME-app voor hulp.

Roomba® detecteert geen accu. Verwijder de accu en plaats deze opnieuw.

Accudetectie - Oplaadfout 1

Oplaadfout twee (2). Open de iRobot Home-app voor hulp.

Er is een oplaadfout gedetecteerd. Ga na of je een originele iRobot®-lithium-ion-accu gebruikt en controleer op vloeistofschade.

Overstroom - Oplaadfout 2

Oplaadfout drie (3). Open de iRobot Home-app voor hulp.

Er is een oplaadfout gedetecteerd. Probeer opnieuw op te laden. Controleer op vloeistofschade.

Oplaadsysteem - Roomba® oplaadfout 3

Oplaadfout vier (4) en vijf (5).

Er is een fout door lage stroomsterkte gedetecteerd in het dock of de robot. Maak de contactpunten voor opladen schoon.

Geen/lage stroom - Oplaadfout 4 en 5

Oplaadfout zes (6) en zeven (7). Open de iRobot Home-app voor hulp.

De accu van de Roomba® is te warm of te koud om op te laden. Zorg dat de robot op kamertemperatuur is en probeer het opnieuw.

Te hoge/lage temperatuur - Oplaadfout 6 en 7

Oplaadfout acht (8). Open de iRobot Home-app voor hulp.

Roomba® kan niet communiceren met de accu. Zorg ervoor dat de accu authentiek van iRobot® is. Verwijderen en opnieuw aanbrengen.

Communicatiefout accu - Oplaadfout 8

Oplaadfout negen (9). Open de iRobot Home-app voor hulp.

Er is een accustoring gedetecteerd. Mogelijk moet de accu worden vervangen. Zorg ervoor dat de accu authentiek van iRobot® is. Verwijderen en opnieuw aanbrengen.

Accufout - Oplaadfout 9

Oplaadfout elf (11). Open de iRobot Home-app voor hulp.

Er is een accustoring gedetecteerd. Mogelijk moet de accu worden vervangen. Zorg ervoor dat de accu authentiek van iRobot® is. Verwijderen en opnieuw aanbrengen.

Hardwarefout accu - Oplaadfout 11

Oplaadfout zeventien (17). Open de iRobot Home-app voor hulp.

De accu is mogelijk geen originele accu van iRobot®. Ga na of je een originele accu van iRobot® gebruikt. Verwijderen en opnieuw aanbrengen.

Accu niet origineel - Oplaadfout 17

Oplaadfout negentien (19). Open de iRobot Home-app voor hulp.

Time-out bij het opladen. Verwijder de accu en plaats deze opnieuw om de fout te verhelpen. Maak de contactpunten voor opladen schoon.

Oplaadtime-out - Oplaadfout 19

Oplaadfout twintig (20). Open de iRobot Home-app voor hulp.

Accustoring of accu niet gereed om te worden opgeladen. Verwijder de accu, wacht 15 minuten en plaats deze opnieuw. Als de fout zich blijft voordoen, moet de accu mogelijk worden vervangen.

Accufout - Oplaadfout 20

Oplaadfout eenentwintig (21). Open de iRobot Home-app voor hulp.

De robot was gekoppeld, maar kon niet opladen. Maak de contactpunten voor opladen schoon.

Verlies van lading - Oplaadfout 21

Oplaadfout 101. Open de Roomba® Home-app voor hulp.

Roomba® detecteert geen accu. Verwijder de accu en plaats deze opnieuw.

Accudetectie - Oplaadfout 101

Oplaadfout 102. Open de Roomba® Home-app voor hulp.

Er is een oplaadfout gedetecteerd. Ga na of je een originele iRobot®-lithium-ion-accu gebruikt en controleer op vloeistofschade.

Overstroom - Oplaadfout 102

Oplaadfout 103. Open de Roomba® Home-app voor hulp.

Er is een oplaadfout gedetecteerd. Probeer opnieuw op te laden. Controleer op vloeistofschade.

Oplaadsysteem - Oplaadfout 103

Oplaadfout 104. Open de Roomba® Home-app voor hulp.

Er is geen elektrische stroom gedetecteerd in het dock of de robot. Maak de contactpunten voor opladen schoon.

Geen stroom - Oplaadfout 104

Oplaadfout 105. Open de Roomba® Home-app voor hulp.

Er is een lage elektrische stroom gedetecteerd in het dock of de robot. Maak de contactpunten voor opladen schoon.

Lage stroom - Oplaadfout 105

Oplaadfout 106. Open de Roomba® Home-app voor hulp.

De accu van Roomba® is te warm om op te laden. Zorg dat de robot op kamertemperatuur is en probeer het opnieuw.

Temperatuur te hoog - Oplaadfout 106

Oplaadfout 107. Open de Roomba® Home-app voor hulp.

De accu van Roomba® is te koud om op te laden. Zorg dat de robot op kamertemperatuur is en probeer het opnieuw.

Temperatuur te laag - Oplaadfout 107

Oplaadfout 109. Open de Roomba® Home-app voor hulp.

Er is een accustoring gedetecteerd. Mogelijk moet de accu worden vervangen. Zorg ervoor dat de accu authentiek van iRobot® is. Verwijderen en opnieuw aanbrengen.

Accufout - Oplaadfout 109

Oplaadfout 110. Open de Roomba® Home-app voor hulp.

Onbalans van de accucellen. Niet alle cellen zijn volledig opgeladen.

Onbalans van de cellen - Oplaadfout 110

Oplaadfout 111. Open de Roomba® Home-app voor hulp.

Er is een accustoring gedetecteerd. Mogelijk moet de accu worden vervangen. Zorg ervoor dat de accu authentiek van iRobot® is. Verwijderen en opnieuw aanbrengen.

Hardwarefout accu - Oplaadfout 111

Oplaadfout 114. Open de Roomba® Home-app voor hulp.

Interne accustoring. Vervang de accu.

Interne fout - Oplaadfout 114

Oplaadfout 115. Open de Roomba® Home-app voor hulp.

Celstoring tijdens opladen.

Celstoring - Oplaadfout 115

Oplaadfout 117. Open de Roomba® Home-app voor hulp.

De accu is mogelijk geen originele accu van iRobot®. Ga na of je een originele accu van iRobot® gebruikt. Verwijderen en opnieuw aanbrengen.

Accu niet origineel - Oplaadfout 117

Oplaadfout 119. Open de Roomba® Home-app voor hulp.

Time-out bij het opladen. Verwijder de accu en plaats deze opnieuw om de fout te verhelpen. Maak de contactpunten voor opladen schoon.

Oplaadtime-out - Oplaadfout 119

Oplaadfout 120. Open de Roomba® Home-app voor hulp.

Accustoring of accu niet gereed om te worden opgeladen. Verwijder de accu, wacht 15 minuten en plaats deze opnieuw. Als de fout zich blijft voordoen, moet de accu mogelijk worden vervangen.

Accufout - Oplaadfout 120

Oplaadfout 121. Open de Roomba® Home-app voor hulp.

De robot was gekoppeld, maar kon niet opladen. Maak de contactpunten voor opladen schoon.

Verlies van lading - Oplaadfout 121

Gegevens
Overzicht van oplaadfouten: Alle Roomba® en Braava® modellen
19598

Powered by